En estos días las Comisiones de Divulgación Científica se han reunido para establecer los artículos ganadores de la 5ª edición del Premio a la Mejor Publicación Científica en la Facultad de Ciencias de la Educación, siendo el fallo el que queda reflejado a continuación:
Temática "actividad física y deporte"
- PRIMER PREMIO: Fennell, C., Eremus, T., Puyana, M. G., & Sañudo, B. (2022). The Importance of Physical Activity to Augment Mood during COVID-19 Lockdown. International journal of environmental research and public health, 19(3), 1270.
- SEGUNDO PREMIO: Gallardo-Gómez, D., Del Pozo-Cruz, J., Noetel, M., Álvarez-Barbosa, F., Alfonso-Rosa, R. M., & Del Pozo Cruz, B. (2022). Optimal dose and type of exercise to improve cognitive function in older adults: A systematic review and bayesian model-based network meta-analysis of RCTs. Ageing Research Reviews, 76, 101591.
- TERCER PREMIO: Alcaraz-Rodríguez, V., Medina-Rebollo, D., Muñoz-Llerena, A., & Fernández-Gavira, J. (2021). Influence of Physical Activity and Sport on the Inclusion of People with Visual Impairment: A Systematic Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(1), 443.
Temática "educativa"
- PRIMER PREMIO: Cabero‐Almenara, J., Guillén‐Gámez, F. D., Ruiz‐Palmero, J., & Palacios‐Rodríguez, A. (2022). Teachers' digital competence to assist students with functional diversity: Identification of factors through logistic regression methods. British Journal of Educational Technology, 53(1), 41-57.
- SEGUNDO PREMIO: Colás-Bravo, P., Conde-Jiménez J., & Reyes-de-Cózar, S. (2021). Sustainability and Digital Teaching Competence in Higher Education. Sustainability, 13(22):12354.
- TERCER PREMIO: Ferreras-Listán, M., Hunt-Gómez, C. I., Moreno-Crespo, P., & Moreno-Fernández, O. (2021). School–family relations: An educational challenge in times of covid-19. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(20), 10681.